با مصرف این 2 میوه از بیماری آلزایمر جلوگیری کنید

با مصرف این 2 میوه از بیماری آلزایمر جلوگیری کنید

[ad_1]

به گزارش بورن ؛ مجله مغز و اعصاب ایالات متحده برخی از میوه ها مانند توت فرنگی و پرتقال می توانند به کاهش خطر زوال شناختی کمک کنند.

طبق یک مطالعه ، افرادی که رژیم غذایی حاوی حداقل نصف وعده غذایی در روز ، حاوی غذاهای غنی از فلاونوئیدها ، مانند توت فرنگی ، پرتقال ، فلفل و استفاده از سیب 20 درصد خطر اختلال شناختی را کاهش می دهد.

فلاونوئیدها ترکیبات طبیعی موجود در گیاهان هستند و آنتی اکسیدان های قوی هستند. تصور می شود که کمبود آنتی اکسیدان ممکن است در کاهش شناختی با افزایش سن نقش داشته باشد.

در این مطالعه ، 49493 زن با میانگین سنی 48 سال و 27.842 مرد با میانگین سنی 51 سال در ابتدای مطالعه مورد مطالعه قرار گرفتند. در طول 20 سال پیگیری ، افراد چندین پرسشنامه در مورد میزان غذای مصرفی خود تکمیل کردند. مقدار انواع مختلف فلاونوئیدهای بدست آمده با ضرب محتوای فلاونوئید در هر غذا در فرکانس آن محاسبه می شود.

این مطالعه نشان داد که فلاونوئیدها در برخی ادویه جات و میوه ها و سبزیجات مشخص شده است که رنگ زرد یا نارنجی قوی ترین خاصیت محافظتی را دارد و با کاهش 38 درصدی خطر زوال شناختی معادل سه تا چهار سال جوانتر همراه است.

فلفل حاوی حدود 5 میلی گرم فلاونوئید در هر 100 گرم است. آنتوسیانین موجود در بلوبری ، توت سیاه و گیلاس با کاهش 24 درصدی خطر زوال شناختی همراه است. بلوبری حاوی حدود 164 میلی گرم آنتوسیانین در 100 گرم در هر وعده است.

به نظر می رسد رژیم غذایی رنگارنگ سرشار از فلاونوئیدها ، به ویژه فلاونوئیدها و آنتوسیانین ها ، سلامت را ارتقا می بخشد. مغز چشم انداز بلند مدت گزینه خوبی است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *