توجه؛ با این مدل کاری به بدن خود آسیب می رسانید

توجه؛ با این مدل کاری به بدن خود آسیب می رسانید

[ad_1]

به گفته Born؛ شاید شما هم عادت به دویدن دارید. اما شاید ندانید که آهسته دویدن هنگام خم شدن بدن می تواند شما را در معرض درد زانو قرار دهد. کمردرد در حال رشد است.

طبق یک مطالعه ، دویدن در حالی که بدن شما خیلی به سمت جلو متمایل است می تواند خطر آسیب های مربوط به ورزش مانند کمر درد و زانو درد را افزایش دهد.

محققان دانشگاه کلورادو در دنور اثرات دویدن 23 ورزشکار جوان را از زوایای مختلف انحنای بدن بررسی کردند. این مطالعه توسط آنا وارنر ، انسان شناس از دانشگاه کلرادو و دانیل لیبرمن از دانشگاه هاروارد انجام شده.

آنا وارنر می گوید: “از آنجا که سر ، بازوها و بدن انسان 68 درصد بدن را تشکیل می دهد.” جرم این بدن را تشکیل می دهد ، تغییر در انحنای بدن انسان همچنین می تواند بر حرکت اندام تحتانی و “نیروهای زمینی” تأثیر بگذارد.

برخی از مطالعات قبلی نشان داده است که دوندگان منحنی منفی 2 درجه تا 15 درجه را گزارش می دهند.

محققان دانشگاه کلرادو از 23 دونده بدون آسیب در سنین 18 تا 23 سال استفاده کردند. محققان دویدن خود را برای 4 تکرار هر 15 ثانیه ثبت کردند. بنابراین همه دارای انحنای صندوق عقب نسبت به خط عمومی هستند. منحنی های 10 درجه ، 20 درجه ، 30 درجه و …

به گزارش دیلی میل ، یکی از اصلی ترین چالش های محققان در این مطالعه اطمینان از زاویه مناسب هر دونده برای هر آزمون است.

محققان دریافتند که اگر انحنای خط عمودی هنگام دویدن 30 درجه افزایش یابد ، میانگین طول گام دونده 5.1 اینچ (13 سانتی متر) کاهش می یابد. این در حالی است که تعداد مراحل برای هر نفر از 86.3 مرحله در دقیقه به 92.8 مرحله افزایش می یابد.

در مقایسه با دوندگان با زاویه بدن نرمال ، زاویه های بالا منجر به خم شدن ران و زانو می شود. همچنین باعث ایجاد تغییراتی در وضعیت پاها و اندام تحتانی می شود و تأثیر نیروهای واکنش را افزایش می دهد زمین به بدن منتهی می شود.

طبق گفته های تیم تحقیقاتی ، تمام این تغییرات که در نتیجه انحنای بیش از حد بدن ایجاد می شود ، می تواند منجر به دویدن ضعیف و افزایش شود جراحت بدن سرب.

تیم تحقیقاتی دریافت که افزایش خم شدن از یک زاویه طبیعی کم (همانطور که در سمت راست نشان داده شده است) به یک موقعیت زاویه ای تر (همانطور که در سمت چپ نشان داده شده است) می تواند باعث آسیب پذیری شود. تقریبا نیمی از دوندگان تفریحی ، صرف نظر از سن ، حداقل سالی یک بار آسیب می بینند.

یافته ها به طور کامل در مجله Human Movement Science منتشر شده است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *