کمیته دولت گمرک به ادعاهای مطرح شده علیه وی پاسخ داد

کمیته دولت گمرک به ادعاهای مطرح شده علیه وی پاسخ داد

[ad_1]

اخیراً ، برخی از شهروندان اطلاعاتی را در مورد اینكه بسته های پستی سفارش داده شده از خارج از كشور برای مدت طولانی تحت كنترل گمرك باقی می مانند ، به تأخیر می اندازند ، به طور غیرمعقول ذخیره می شوند و پرداخت های زیادی برای بسته های ذخیره شده نیاز دارند ، در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.

این بیانیه از طرف کمیته گمرک دولت (SCC) است.

این گزارش همچنین می گوید که مقامات گمرکی در تلاشند رضایت شهروندان را تأمین کنند و چنین اطلاعاتی ، چه در شبکه های اجتماعی و چه در رسانه ها ، واقعیت را منعکس نمی کند.

“با توجه به ادعاهای بازرسی طولانی مدت گمرکی از کالاهای پستی ، باید توجه داشت که اقدامات کنترل گمرکی برای محموله های کالاهایی که توسط شرکت های دارای پروانه بیان خدمات پستی به کشور وارد می شوند ، حداکثر ظرف 2-3 روز از تاریخ تحویل کالا به مرجع گمرکی. و این به این دلیل است که شرکت های حمل و نقل به درستی کار خود را راه اندازی نمی کنند.

بنابراین ، شرکت های حمل و نقل گاهی اوقات روزها را در فرایند تفکیک و ارسال بسته های گمرکی که از حد مجاز قانونی که در مورد آنها کنترل گمرکی منقضی شده است ، فراتر می برند ، سپری می کنند. در نتیجه ، آن دسته از شرکت هایی که گردش کاری مناسبی ایجاد نمی کنند ، بسته های متعلق به شهروندان را کند می کنند.

از طرف دیگر ، در برخی موارد ، شرکت های حمل و نقل دیر به تجارت می پردازند ، هنگام تخفیف های گسترده در قبول محموله مشکل دارند و حتی اگر از گمرک ترخیص شوند ، نمی توانند کالا را در انبارهای خود ذخیره کنند.

بعضی اوقات شرکت هایی که به دلیل مشکلات موجود در ترمینال یا شرکت هواپیمایی نمی توانند محموله ای از کالاها را خارج کنند ، از وضعیت جابجایی کالا به عنوان “گمرک” یاد می کنند. مطالعات مبتنی بر درخواست های شهروندان نشان می دهد که در این موارد کالا در واقع در دست خود شرکت های حمل و نقل است ، اما از آنجا که آنها نمی توانند حجم زیادی از محموله را تحمل کنند ، آنها با دادن آن سعی در محافظت از “تصویر تجاری” خود دارند وضعیت “گمرک”.

علی رغم اینکه حداکثر زمان پرواز هواپیما چندین ساعت است ، این واقعیت که حامل ها مدت زمان بسته بندی را برای 5-10 روز به شهروندان اطلاع می دهند و وضعیت کنترل گمرکی نیز گاهی 10-20 روز است ، منطقی نیست و مردم را گمراه می کند.

به استثنای قانون پیش بینی شده ، شهروندانی که ادعا می کنند بسته هایشان برای مدت طولانی تحت بازرسی گمرکی بوده است می توانند به همراه نمایندگان شرکت های حمل و نقل به انباری که کالا در آن ذخیره شده است مراجعه کرده و دلایل تأخیر را با افسران گمرک بررسی کنند. .

با توجه به ذخیره ناموجه برخی از بسته های پستی ، اقلام پستی که برای تولید یا اهداف تجاری توسط اشخاص حقیقی در نظر گرفته نشده اند ، فقط در صورتی می توانند توقیف شوند که بیش از ارزش گمرکی تعیین شده توسط قانون باشند ، نیاز به نظر و اجازه مقامات دولتی مربوطه یا موارد دیگر که توسط قانون پیش بینی شده است. .

در برخی موارد ، شهروندان سفارشات خود را برای ماه تقویم فقط با محاسبه قیمت تمام شده محصولات برنامه ریزی می كنند و چون هزینه حمل و نقل را اضافه نمی كنند ، ارزش گمركی از حد تعیین شده در قانون فراتر می رود ، كه منجر به ذخیره سازی این بسته ها می شود. ارزش گمرکی مطابق با فصل 2 قانون تعرفه های گمرکی تعیین می شود و در تعیین ارزش گمرکی ، همراه با قیمت محصول ، هزینه حمل و نقل نیز باید در نظر گرفته شود.

شهروندانی که بسته های خود را در برنامه گمرک موبایل Smart اعلام و پرداخت می کنند ، اما ادعا می کنند که بسته بسته شده است ، باید قبل از ورود محموله به خاک گمرک ، فرایند اظهار و پرداخت را در نظر بگیرند. پس از تحویل ، بسته هایی که پرداخت گمرکی برای آنها انجام شده و تحویل آنها به مکان مربوطه بر اساس ارتباط مشتری با انبار و شرکت حمل و نقل تسویه می شود.

در مورد پرداخت مبالغ کلان توسط شهروندان برای بسته های ذخیره شده ، منطقه ای که این بسته ها در آن ذخیره می شود در دسترس مقامات گمرکی نیست و اعمال هزینه های نگهداری و نگهداری برای آنها در صلاحیت مقامات گمرکی نیست.

شرایط همه گیر و افزایش علاقه مردم به تجارت الکترونیکی با افزایش قابل توجهی در حجم بار همراه است. در نتیجه ، همراه با افزایش قابل توجه بار کاری ، مشکل متفاوت 0.5٪ که در مقابل کنترل گمرکی حدود 20000 بسته پستی که روزانه وارد خاک گمرک می شوند ، بوجود می آید ، به این معنی که روزانه 50 شهروند درخواست می دهند.

برنامه موبایل Smart Custom تازه ایجاد شده نوآوری است که برای از بین بردن این مشکلات طراحی شده است. بنابراین ، با استفاده از “گمرک هوشمند” ، اگر پرداخت های گمرکی از قبل انجام شود ، این به شهروندان امکان می دهد بدون مراجعه به اداره گمرک بدون نیاز به وقت و هزینه اضافی ، بسته های خود را از شرکت حمل و نقل تحویل دهند.

علاوه بر این ، شهروندان می توانند از طریق گمرک هوشمند اطلاعاتی در مورد وضعیت بسته ها دریافت کنند.

این سازمان گفت: “بار دیگر ما از شهروندان می خواهیم كه به چنین اطلاعاتی كه در شبکه های اجتماعی و سایر منابع اطلاعاتی منتشر می شود ، توجه كرده و به اظهارات رسمی اعتماد كنند.”



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *