یک جاده محلی 40 کیلومتری در ساموه بازسازی شده است

یک جاده محلی 40 کیلومتری در ساموه بازسازی شده است

[ad_1]

آژانس بزرگراه های دولتی آذربایجان در راستای پیش نویس فرمان ریاست جمهوری در مورد اقدامات احداث بزرگراه ینیکند – پویلو – صلاحلی – کارابالی – کسامان بازسازی بزرگراه محلی 39.5 کیلومتری را در منطقه ساموه به پایان رسانده است.

این در گزارشی توسط آژانس اعلام شده است.

بر اساس این گزارش ، این بزرگراه ینیکند – پویلو به طول 28.1 کیلومتر و راه های دسترسی به روستاهای کسامان ، قره باغلی و صلاحلی است که از این جاده جدا شده اند. طول جاده کسامان 4.6 کیلومتر ، طول جاده قره باغ 2.8 کیلومتر و طول جاده صلاحلی 4 کیلومتر است.

بزرگراه Yenikend-Poilu از کلاس فنی IV بود و سطح آن سیاه بود. از آنجا که این جاده سالهاست در حال بهره برداری است ، بین دوره تعمیرات گذشته است. مسیر جاده تغییر شکل داده و جاده متورم و در حال ریزش است. از آنجا که 14-26 کیلومتر از جاده در همان سطح امدادی طبیعی زمین قرار داشت ، تحت تأثیر جو و آب آبیاری قرار گرفت. به همین دلیل تعداد زیادی گودال ، رسوب و دریاچه در پوشش ایجاد می شود. لازم است جاده از زمین طبیعی خارج شود و آن را ترمیم کنیم.

به عنوان بخشی از پروژه ، سنگ فرش موجود حفاری و در صورت لزوم برداشته شد ، خاک نامناسب مسیر در اعماق مختلف حفر شد و به جای سنگریزه مناسب ریخته و متراکم شد. علاوه بر این ، در قسمت پایین جاده ریخته و پخش و خاک فشرده مناسب برای بالا بردن لایه خاک است. به موازات این کارها ، خطوط لوله آبرسانی موجود در زیر جاده احیا شده و در صورت لزوم خطوط لوله جدید نصب شدند.

ساخت و عایق بندی 32 لوله آب و کلاهک بتونی مسلح با قطرهای مختلف در بزرگراه ینیکند – پویلو و همچنین ساخت گذرگاه های آب مستطیل شکل در 6 مکان ، باز شدن وان ها با گریدر موتور ، در صورت لزوم.

سپس ساخت و ترمیم پایه جاده با ضخامت های مختلف ، شامل مخلوط شن و ماسه ، شن و ماسه ، تقویت شانه های جاده با مواد شن بهینه ، سنگ فرش آسفالت و بتن جدید انجام شد

کار مشابهی در ورودی روستاهای کسامان ، کارابالی و صلاحلی انجام شده است. به دلیل بهره برداری طولانی مدت از سنگ ریزه ها و جاده های آسفالته سیاه ، روسازی و خاک فرسایش یافته و غیرقابل استفاده شده و مشکلات ترافیکی ایجاد کرده است.

سنگفرش موجود تخریب شد ، خاک بالا رفت و تا سطح امداد طبیعی گسترش یافت ، خاک پخش و پروفیل و فشرده شد ، لایه های پایین و بالایی پایه جاده ساخته شد.

به دلیل طولانی بودن بهره برداری از خطوط لوله واقع در این جاده ها ، قسمتهای میانی لوله ها فرو ریخته ، نفوذ پذیری خود را از دست داده و غیر قابل استفاده می شوند. بنابراین ، در داخل پروژه ، 39 ناودان بتن آرمه جدید با قطرهای مختلف نصب و پل موجود تعمیر شد.

به عنوان بخشی از مرحله نهایی کار بازسازی ، با پخش قیر در جاده ها ، روکش آسفالت دو لایه جدیدی در بیش از 230،000 متر مربع گذاشته شد.

پس از فعالیت های ساختمانی ، اقدامات برای عادی سازی ترافیک در جاده ها انجام شد. به این ترتیب علائم جاده ای لازم ، نشانگرهای کیلومتر و قطب های سیگنال نصب می شوند ، خطوط علامت گذاری افقی قرار می گیرند و ایستگاه های اتوبوس قرار می گیرند.

بازسازی جاده های نزدیک شهرک های نزدیک مرز ایالت با جورجیا جابجایی 5000 نفر را تسهیل کرده است.

به طور کلی ، این پروژه تأثیر مثبتی در رفاه اجتماعی هر شهروند ساکن در جاده خواهد داشت ، زمینه ای برای ایمنی ترافیک ایجاد می کند ، توسعه کشاورزی را تحریک می کند ، شرایط جامعی را برای تحویل سریع محصولات از تولید کننده ایجاد می کند به مصرف کننده



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *